Més informació [ Detall d'activitat

 
2001750557   Currículum i avaluació competencial per àmbits (lingüístic, anglès)
2018-2019   Curs semipresencial. Secundària Obligatòria
  
   9/10/2018 - 29/1/2019 (30 hores) de 16:30h a 19:30h
   INS Puig Castellar
   c. Anselm Rius, 10 (Santa Coloma de Gramenet) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
  
  
  
Accessos   Veure Plànol

Tipus activitat   CALE Currículum i avaluació competencial per àmbits (lingüístic, anglès)
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018
  
Descripció i   Metodologia:   - La versatilitat entre els postulats del currículum per competències i la didàctica d’aula: dimensions, competències, continguts clau i criteris d’avaluació, al servei de les metodologies d’aula per assolir coneixements funcionals, amb sentit i transferència.
- Pràctica reflexiva compartida que vinculi la praxi didàctica amb la fonamentació pedagògica, per incidir en un canvi de perspectiva docent que se centri en l’alumnat i la contextualització del que s’ensenya i s’aprèn.
- Model de formació del professorat fonamentat en la participació activa i la iniciativa personal que combini el treball individual i el col·laboratiu per aprendre entre iguals (replicant formats d’aprenentatge competencial a l’aula).
  
Objectius   1. Analitzar els documents prescriptius i orientatius del currículum per reflexionar de forma compartida sobre les implicacions educatives de l’aprenentatge per competències.
2. Aprendre a utilitzar les eines que aporta l’avaluació formativa i formadora a partir de la gestió de formats d’aprenentatge interactius i participatius.
3. Capacitar el professorat i afavorir la consciència de mètode didàctic per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat per dotar-lo de significat, sentit  i transferència
4. Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció a tot l’alumnat i la gestió de la complexitat social i emocional de l’aula.
5. Programar, dissenyar i aplicar recursos didàctics en el context del currículum per competències, integrant l’avaluació com un element rellevant des de la reflexió i la consciència de mètode didàctic.
6. Configurar un perfil de competències didàctiques com a resultat de les demandes del currículum per competències i el context educatiu en què s’ha d’implementar.
  
Continguts   - Els documents curriculars: Decret de Currículum (187/2015), documents de competències bàsiques i transversals, “El Currículum competencial a l’aula”, “Avaluar per aprendre”.
- Desplegament del currículum: programació de la matèria, disseny d’unitats i seqüències didàctiques, activitats, eines per a l’avaluació competencial.
- Àmbits transversals del currículum.
- Mètodes didàctics competencials i reflexius centrats en els aprenents i la funcionalitat dels continguts.
- Gestió social i emocional de les dinàmiques d’aprenentatge a l’aula.
- Formats d’aprenentatge i estratègies per atendre tot l’alumnat.
- Configuració d’un perfil de competències didàctiques.
  
Formador/a   M. Carmen Rodríguez
  
Avaluació   - Assistència al 80% de les sessions presencials.
- Realització i validació de les tasques de les sessions no presencials.
- Realització del qüestionari de satisfacció.

  
Requisits de  certificació   Assistència a les sessions presencials i participació en la part pràctica.
  
Persones  destinatàries   Professorat especialista d'anglès (nivell mínim C1) de secundària de tots els ST, preferentment docents amb responsabilitats en càrrecs de coordinació d’àmbits curriculars o equips de professors.
  
E-mail   formaciocurriculum@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   09/10/2018   1630   1930 
 Sessió 2   dimarts   23/10/2018   1630   1930 
 Sessió 3   dimarts   06/11/2018   1630   1930 
 Sessió 4   dimarts   20/11/2018   1630   1930 
 Sessió 5   dimarts   04/12/2018   1630   1930 
 Sessió 6   dimarts   15/01/2019   1630   1930 
 Sessió 7   dimarts   29/01/2019   1630   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent